A young man with curly hair, short beard and a moustache that covers his upper lip is portrayed. The face is rounded and the eyes are shadowed by long, almost horizontal eyebrows. The hair forms thick curls that cover his forehead and nape. On his head he wears a double diadem, a reference to his priesthood. The diadem is composed by a wreath with four strings of myrtle leaves and a strophion that ties at the back of his head with a double knot.
It has been suggested that priests wore the combined wreath and strophion only on certain official ceremonies or particular festivals, while on simpler occasions one of the two would suffice.
Κουμανούδης, Σ., «Επιγραφαί Θεσπιών και Αθηνών», Αθήναιον 7, 1878, σελ. 290 Sybel, L. von, Katalog der Sculpturen zu Athen, Marburg, 1881, σελ. 206, αρ.κατ. 2892 Καββαδίας, Π., Γλυπτά του Εθνικού Μουσείου. Κατάλογος περιγραφικός, Αθήνα, 1890-1892, σελ. 249, αρ.κατ. 356 Harrison, E.B., Portrait Sculpture, The Athenian Agora I, Princeton, 1953, σελ. 41 Bergmann, M., Studien zum roemischen Porträt des 3. Jahrhunderts n. Chr., Bonn, 1977, σελ. 81 υποσημ. 316 Σταυρίδη, Α., Ρωμαϊκά πορτραίτα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, Αθήνα, 1985, σελ. 69, εικ. 85 Walters, E.J., «Attic Grave Reliefs that Represent Women in the Dress of Isis», Hesperia Supplement 22, 1988, σελ. 82 υποσημ. 98, 86 υποσημ. 120 Ρωμιοπούλου, Κ., Ελληνορωμαϊκά γλυπτά του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Αθήνα, 1997, σελ. 82, αρ.κατ. 83 McK. Camp II, J., «The Agora Excavations: A Summary of Recent Work on Roman Athens», στο S. Vlizos (επιμ.), Athens During the Roman Period: Recent Discoveries, New Evidence, Athens, 2008, σελ. 88, εικ. 3 Χιώτη, Ε., Αυτοκρατορικά και ιδιωτικά πορτρέτα της εποχής των Αντωνίνων στην Ελλάδα (διδακτορική διατριβή), Θεσσαλονίκη, 2012, σελ. 290-291, πίν. 75 Παντερμαλής, Δ., Ελευθεράτου, Σ., Βλασσοπούλου, Χ., Μουσείο Ακρόπολης. Οδηγός, Αθήνα, 2016, σελ. 293, 298, εικ. 361